Privat utbygger føler seg motarbeidet av Bane Nor og Jernbanedirektoratet
På Kopstad i Horten kommune er det planer som skal bidra til å flytte gods fra vei til bane. Prosjektet er godt planlagt og kan bli en betydelig virksomhet i Horten kommune. – Vi skal ikke bygge kun en godsterminal for konteinere. På Kopstad skal vi i tillegg har verksted og serviceanlegg for tog og parkeringsmuligheter, sier Eiken. Her er mer om prosjektet i Teknisk Ukeblad. Illustrasjonene er utviklet av Multiconsult.
NHO Vestfold og Telemark støtter planene til Oslofjord Logistikk. Politisk rådgiver Hege Pflug forteller at de har vært i kontakt med sine medlemsbedrifter om terminalplanene. – Tilbakemeldingen er tydelige, de ønsker mer gods over på bane. I våre innspill til Nasjonal Transportplan har vi gitt uttrykk for et ønske om terminaler både på Kopstad og Herøya. Det vil lette overgangen fra vei til bane, sier Pflug til Teknisk Ukeblad.
Artikkelen fra Teknisk Ukeblad kan leses her.
Siste innlegg
Se alleBladet Logistikknyheter har merket seg komiteens vedtak i forbindelse med NTP og skriver det som en gladnyhet. Les innlegget her (kun...
I hht kommunens gebyrregulativ ville gebyret for reguleringsplanarbeidet for Kopstad Godsterminal blitt på over 6 millioner kr. Dette...
Transportkommiteen har fattet vedtak i forbindelse med behandlingen av Nasjonal Transportplan. Fra NTP behandlingen (juni 2024): 7.4.2...
コメント